Semnat un necunoscut

Trăiești o viață de om și tot nu poți să îți dai seama de adevăratele persoane care te înconjoară. Trăiești o viață de om și tot mai ai de învățat la fel cum poți trăi o viață de om și nu-ți vei da seama despre persoana care ești ori cea care tu crezi că ești. M-am trezit într-o nebuloasă totală, m-am trezit într-o cameră cu patru pereți unde nici măcar pe mine nu mă mai cunoșteam. Plâng în hohote, plâng printre vorbe grele aruncate ca și cum nimeni vorbește cu nimeni, plâng pentru prima oară în viața mea de când mă știu pentru un lucru foarte important pentru mine…aprecirea față de ceea ce ești și ceea ai făcut pentru a ajunge unde ești. Plâng de ciudă și pentru faptul că niciodată nu ai fost înțeles, plâng și mai tare pentru că mă văd plângând și îmi este ciudă că mi-am făcut o promisiune eu cu eu și speram să nu mi-o încalc decât atunci când o voi face de fericire și de împlinire. Plâng iarăși pentru că nu mai suport ceea ce mă înconjoară și plâng pentru că deși conștient am trăit în această infecție încercând mereu să o extirp și să o tratez…cancerul cred ca ar fi invidios pe acestă infecție. Și mai plâng o dată pentru că mi-am dat seama că drumul în The fuking life continuă. La final plâng pentru că acum chiar vreau să mă liniștesc, să-mi pun ordine-n gânduri și să mă iau de bărbie și să-mi spun că pot și e momentul în care trebuie să mă opresc din plâns. Am scris asta și o voi lăsa necorectată, nefiltrată. Am scris asta acum pentru că la finalul textului am șters ultima lacrimă, am pus sarea la rană pe care o să o suportăm până ne obișnuim cu durerea și sunt sigur că va pleca, ba mai mult îmi va cere și voie și îmi va simți și lipsa.”

Semnat un necunoscut

Ceea ce am învățat rămâne scrijelit pe pereții camerelor inimii și se vor deschide ori de câte ori te vei mai întâlni cu situații similare în viața ta.

            Acum este momentul să vedem ce putem face pentru redresarea corabiei pe apele leadershipului. Cu toții știm că în lumea aceasta cea mai valoroasă resursă sunt oamenii. Este foarte important cum ai grijă de ei, cum îi tratezi și să te asiguri că dai ceea ce ai mai bun din tine pentru a face acest lucru. Ei au cel mai mare aport la succesul pe care îl are un lider și ei au principalul atuu: potențialul de a crea un succes incredibil pentru organizația reper.

            Prin „a avea grijă” este uneori înțeles greșit și aici mă refer la faptul că nu trebuie să oferim corecții … acest lucru poate duce la consecințe periculoase. Poate că vă întrebați de ce? Eu cred că oamenii au nevoie de aceste corecții. Nimeni nu este perfect și cu toții facem greșeli. Schema comunicării este una simplă și înțeleasă de toată lumea … greu este pentru cei care nu se identifică și cu metoda de aplicare.

            Chiar îmi și imaginez cum citiți și nu vă convine 😊. Acesta nu este un lucru rău, este un lucru natural și e clar că foarte mulți dintre noi nu apreciem acest tip de interacțiune.

            Corecţia înseamnă confruntare şi mulţi oameni se opun cât pot de mult. În schimb, ei evită să aducă problema în discuţie, sperând că aceasta se va corecta de la sine. Acest lucru este posibil să se întâmple dacă un om din echipă are o zi proastă. Dar când o persoană are mai multe zile proaste, trebuie să iei atitudine. Dacă nu, zilele proaste vor deveni săptămâni sau luni! Oare există o modalitate bună pentru a confrunta sau corecta un membru din echipă? Eu cred că există. Asta nu înseamnă că va fi uşor sau că va merge totul conform planului. Există anumite sugestii pe care le putem urma pentru a crea cele mai bune condiţii ale unui final pozitiv.

Regula 0:

            Trebuie cumva pregătit terenul și plecăm de la Regula 1 în care știm cu toții că  „trebuie să-i tratezi pe ceilalți exact așa cum ai vrea tu să fii tratat”,  foarte adevărat, dar dacă trecem puțin peste limita cuvintelor, cred că putem să reformulăm în anumite cazuri mai speciale și de aici apare Regula 0 „tratează-i pe ceilalți așa cum vor să fie tratați”, așa ne detașăm de personalitatea noastră și empatizăm direct cu personalitatea celuilalt.

Clarificare nu Confruntare

            Vreau să te încurajez să schimbi modul cum defineşti conversaţia care urmează să se desfăşoare. În loc să vezi misiunea ca pe o confruntare cu un individ, gândeşte-te că astfel vei clarifica nevoile echipei. Asta nu înseamnă să cocoloşeşti persoana sau să micșorezi problema apărută, dar o perspectivă pozitivă asupra conversaţiei va transforma toată sarcina în ceva mai puţin intimidant. Prin folosirea cuvintelor de clarificare, persoana corectată se simte mai puţin atacată personal.

            Maxwell în ale sale prelegeri a definit zece legi ale confruntării și anume:

  1. Confruntarea trebuie să aibă loc în privat;
  2. Confruntarea va avea loc cât mai rapid, nu atunci când va fi „momentul potrivit”;
  3. Te vei axa pe problema respectivă;
  4. Îţi vei spune ideea şi nu o vei repeta;
  5. Vei trata doar acţiunile care pot fi schimbate;
  6. Vei evita orice sarcasm (în mod special într-un e-mail sau text);
  7. Vei evita cuvinte precum „întotdeauna” sau „niciodată”, deoarece rareori sunt precise;
  8. Vei adresa întrebări şi vei oferi sugestii;
  9. Nu îţi vei cere iertare pentru confruntare;
  10. Ţine minte să subliniezi contribuţiile pozitive ale persoanei.

Trebuie să fim sinceri și să recunoaștem că fiecare dintre noi vrem să ajungem pe treapta cea mai înaltă și cu toții vrem să avem succes. Corecția nu este un lucru rău, dacă o accceptăm și o tratăm corect, întrucât aceasta este calea perfecționării, dar trebuie să ne așteptăm și la faptul că nu toți reacționăm pozitiv la această metodă.

Ultimul adevăr este să îţi aminteşti că tu controlezi doar partea ta de conversaţie. Răspunsul celorlalţi nu depinde decât de ei. Dacă eşti onest şi confruntarea se va realiza cu grijă şi într-un timp rezonabil, vei crea o atmosferă în care oamenii pot învăţa din greşeli, pot creşte şi se pot perfecţiona. Asta este o atmosferă din care cei mai mulţi dintre noi am dori să facem parte.

Nu uitați că oamenii atrag oameni și nimic nu este la întâmplare.

Loading

Lasă o părere

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate *

Înapoi sus